När tårarna slutar smakar salt

då gråter jag mig till sömns.

Klockan är nu 05:38 och jag har fortfarande inte kunnat somna. Jag har hostat, vridigt och vänt mig, stängt av tv, satt på tv, läst lite, varit ute och rökt, funderat på att ta en promenad, gjort allt möjligt. Det är inte så att jag inte är trött. Jag ligger och gäspar mest hela tiden men på något sätt finner jag inte den där nödvändiga tillvaron så jag somnar. Har totalt tappat din dygnsrymt och med nästa kurs startande på tisdag hur faan ska det gå? Och hur ska det gå med resten av min skolgång för att inte säga mitt liv. Vill inte ens tänka på det ekonomiska just nu. Och visst jag gör en hel del okloka finansiella val. Som att bjuda på öl när jag har den ekonomin jag har. Men det är sån jag är. Jag tycker om att dela med mig och hjälpa/visa uppskattning för andra. Jag kan inte hjälpa dig. Så jag har svårt att säga att nej jag måste ha mina öl för mig själv. Spara har aldrig riktigt varit min grej. Hatar hur jag lyckats bygga upp ett berg av räkningar. Vet inte riktigt hur jag ska lösa det hela. Varje dag så blundar jag lite och ber en tyst liten bön innan jag kollar min post ifall det ligger ett brev där som säger att dom kommer och tar saker eller att jag blir vräkt och liknande. Men än så länge (peppar peppar) har jag klarat mig. Så på ett sätt ska det bli skönt att jobba i lidköping i sommar. Om jag nu får det men så verkar det. Ska ju dit på tisdagen min första vecka av denna periodens praktik.

På torsdag så kommer det lite kompisar ifrån skåne upp och hälsar på och festar. Det enda tråkiga med det är att alla vänner jag tänkte presentera dom för typ flyr stan och ska åka hem den helgen. Så schemat får sig nog lite av en törn men jag är säker på att vi klarar av att lösa det. Det är ju Landskrona folk lixom. Har verkligen saknat dom som faan. Min tid i landskrona är ngt av ett guldkorn i mitt liv. Så känns det nu i efterhand. Jag utvecklades lite som människa och fick vänner för livet. Vad mer kan begära?

Nej nu ska jag lägga mig i sängen igen och försöka sova. För skulle jag sitta här längre så skulle jag bara skriva om en massa saker jag tänkt på ett par dar och jag vill inte skriva ner ngt jag inte riktigt tänkt igenom riktigt. Speciellt inte när det handlar om så tunga saker.

Kram kram. Joel

(Btw Miami Ink season 1 är på väg ner nu)

Kommentarer
Postat av: jaanet

jag tycker om din blogg.. eller det du skriver.. eller.. ja tycker om dig kanske det bli till och med

Postat av: Annarki

jag kommer att vara här på fredag =)

2007-04-04 @ 11:08:14
URL: http://annad.blogg.se
Postat av: Vemundalida

I bookmarked this guestbook. Thank you for good job!

2009-03-13 @ 11:24:28
URL: http://vemundalida.myblog.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback