Just smile like its ok.

Hatar att vara pank. Och dessutom ljuga om det för sin egen mamma är fördjävligt. Smsa henne och fråga om jag kunde låna 250 kr till en bok vilket inte är bara lögn då jag måste bara 50 kr i skolan för ett par studiehäften. Men mest var det till lite mat och så. När mamma fråga om jag var pank så skrev jag tillbaka att jag fått tag i boken på annat sätt och att jag hade 500 kr på kontot. Sanningen är att jag har ca 4 kr. Lite mindre än det faktiskt. Men vem orkar bry sig. Och nästa månad lär ju inte bli bättre. Måste få tillbaka min digikamera från jessica så jag kan ta kort på min digitalasystemkamera och slänga ut den på annons. Sen borde jag smsa Elina och höra om hon ska ha stolarna jag köpte åt henne eller inte? För dom börjar ta lite plats här. Har tänkt att möblera om. När jag får ork vill säga.Just nu har jag inte ork med något. Sitter mest och ältar saker fram och tillbaka. Något som ni som läser denna bloggen nog redan har märkt. Det är väldigt många tänk om, vad i fall att, men och jag önskar, för tillfället. Men jag antar när man inte kan göra vissa saker så måste man få drömma om det.

Känner hur jag rasar sakta ihop.smilesmile
Mitt självförtroende börjar tunnas ur, min självkänsla likaså och mitt psyke är käpprätt på väg åt helvete. Men vad ska man göra? Det är bara bita i det sura äpplet och gå vidare med ett stort leende så ingen fattar hur illa det egentligen är ställt. Och det skrämmande är att jag börja bli van vid det. Rör mig knappt ryggen längre. Hellre visa upp en bild av att allt är underbart än ha folk som tittar på dig med ögon som bara säger "Det är synd om dig, kom ska jag ta hand om dig lilla gubben" För sånt hatar jag. Nästan lika mycket som jag hatar mig själv för att ha satt mig i denna situationen.

Och varför heter det God Morgon? Finns det någon morgon som är en god morgon? Visst det kanske det finns. Men som singel finns det en god morgon då? Vakna upp själv i en stor säng. Veta allt man måste göra under dan när det är så mycket varmare och mysigare att ligga kvar i sängen? Jag vet iof inte riktigt hur det känns att sova i sängen längre. Har sovit på soffan den senaste 2 månaderna och inatt har jag inte sovit alls. Kan inte sova längre. Iaf inte när man borde sova. Jag är uppe hela nätterna. Är i skolan sen somnar jag direkt när jag kommer hem av total utmattning för att vakna runt 23 tiden och inte kunna somna om. Bra liv va? Inte nog med att pengar hindrar mig från ett stort socialt umgänge mina egna sömnvanor gör det oxå.


Vad härligt det är att leva!


Kommentarer
Postat av: Jessica

Uj uj, så försöker vi vara lite optimistiska. God morgon för att sova bort hela livet är ju rätt trist i längden. Vara singel är bra, ingen som snor täcket eller snarkar! All plats själv ju, super nice :)

Postat av: Anna

"God" morgon är en överdrift, för det är sällan dom existerar.. Men däremot så är livet värt att leva. Lätt! Men det vet man egentligen bara om man har mått skit ett tag. Så du är på god väg att inse det, verkar det som. Snart är våren här oxå ;) kram

2007-02-08 @ 13:10:49
URL: http://annad.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback