Luften den är gratis

Har precis haft en ganska seg men hyffsat bra föreläsning om barnmisshandel och sexuella övergrepp. Det märktes verkligen att han som hade föreläsningen har varit med om en del i sitt yrkesliv som läkare. Och han gav bra tips på hur vi som framtida lärare kan uppmärksamma och gå till väga för att förhindra att barn far illa.Dessert

Hur som helst är jag hemma på lunchen nu. Tänkte laga mig lite mat men det är ganska tomt på käk i mitt kylskåp och skafferi. :S Har lite pulvermos och lite ris, ett par köttbullor och sen krossade tomater samt vitabönor i tomatsås. Blir inte så mkt mat på det när det är 12 dagar kvar tills man får pengar. Inte för att jag kommer få behålla mina pengar så länge då jag har en jävla massa obetalda räkningar vid det laget men ändå. Lite mat ska jag nog kunna köpa på mig. Så jag tänkte nog dricka en jävla massa vatten idag och sen ikväll kolla om jag kunde sno lite pasta av ngn. Kanske tillomed låna en peng av nån och springa och köpa mig nudlar. Men lånar helst inte pengar..

Däremot ska jag lägga ut kameran på blocket ikväll. Måste det. Så jag kan komma ikapp mig själv ekonomiskt. Sen ska jag försöka hitta någon bild på stolarna och borden jag köpte till Elina och försöka få sålt dom oxå. Lär ju inte vara det lättaste att sälja balkongmöbler när det är minus 15 grader ute men ändå.. Sen skulle jag vilja sälja mitt presentkort på jack and jones oxå. Är inte i något behov av kläder just nu. Kanske strumpor iof men då köper jag hellre strumpor på stadium där jag får 12 par för ca 100 kr än 6 par som jag får på Jack n Jones.

Men men ska nog röra mig från datan nu.
Take care!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback