This morning...

Sitter på bussen som ska avsluta mitt besök i lidköping för den här gången. Känns lite tråkigt, jag trivs bra här. Riktigt bra. Mest för att jag har mamma så nära som jag vet att jag kan prata om allt med. Det är en trygghet som jag saknat. Visst kan jag prata med mina vänner i karlstad också men det blir inte riktigt samma sak. Ni fattar. Sen så har jag fått lära känna mina plastsyskon ännu bättre och jag älskar dom helt enkelt. Dom är underbara. Och Roger a.k.a gubbjävel är också underbar, även om vi munhuggas lite ibland. Så gör vi det båda med glimten i ögat. Sen har jag ju fått en massa vänner här också, Hubbe, Lena, Tommy, Lilltösen, doris, blondie, natalie, fröken fisk och en massa andra. Och ja jag ser fröken fisk som en kompis även om mitt sms igår inte hade någon märkbar inverkan. Men nu har hon försatt sina chanser att bli påsatt av mig igen. Finns massa andra flickor i den här stan som är intresserade av att göra det. Så dom får passa sig i sommar. :P Och beroende på hur det går med skolan nu dom här 3 veckorna jag har kvar så får dom kanske passa sig mer än bara i sommar. Det vet jag inte. Men om det skiter sig totalt i karlstad så vet jag att jag nog skulle kunna vara lycklig här också.

 

Nu e jag på väg till min äldsta lillasyster som fyller 21 år idag. Det känns bra att hon och mamma fått upp kontakt igen. Bara hoppas att det håller i sig och att inte far är hos syrran vid samma tid som morsan kommer. Då kan det lätt bli ganska tryckt stämmning och det förtjänar inte syrran och det pallar faan inte jag med. För säger far något dumt så vet jag att roger inte kommer kunna hålla käft. Och skulle det bli gnabb mellan dom två så vet i fasen vems sida jag skulle ställa mig på.

 

Gaaahh jag vill ha pengar. Vill tatuera mig. Göra min sleave jag drömt om. Vet vissa motiv jag skulle vilja ha med. Ska bara hitta folk som kan klottra ner dom åt mig. Vill ha ett sjömanshjärta (du vet det där det står mom på) med texten Linnea på för min mamma och alla mina systrar. Fick förresten reda på att min plastsyster heter det med samt att min plastbrorsdotter heter det också. Så det står för många. Sen vill jag ha skåneflaggan med tibro vapnet i. Jag tror jag vill ha en sol över armbågen som reprensenterar karlstad. Jag vill ha texten ?Innuendo? någonstans samt en trollunge. Sen ska allt flyta samman på ett snyggt sätt. Vet inte riktigt hur det ska bli möjligt men hittar man en bra tatuerare som inte är så dyr så. Men först ska jag ha delmotiven klara. Så du som läser om du är lite duktig på att klottra så kan du väl göra en skiss och skicka till mig. Skriv en kommentar med din mail så hör jag av mig.

 

Får redan lite ångest över skolan som kommer här nu. Känns inget kul men samtidigt har min vfu varit riktigt underbar så jag vet att det är det här jag vill pyssla med resten av mitt liv. Gärna varvat med foto/film uppdrag på sidan av men jag trivs som lärare. Iaf just nu. Och det är väl det som räknas antar jag.

 

Ikväll är det melodiefestivalen. Inte för att jag direkt kommer sitta bänkad framför det. Hörde ryktas om att det skulle vara fest i min korridor ikväll. Inte för att jag har några öl, men jesper är skyldig mig ett par och det är även några fler där uppe så det kanske löser sig. Annars får jag vara nykter och spela cs. Det har jag saknat. Försökte spela lite igår hos lena men det gick slött då jag spelade på stulet trådlöst bredband. Så det laggade lite. På tal om det. Undrar om jag har Internet kvar i karlstad eller om dom har stängt av det för att jag inte betalat min räkning. Ska bli intressant och skrämmande och gå igenom räkningshögen.

 

Nej nu blir det dags att avrunda detta inlägg lite iaf. Kanske blir ett inlägg till på vägen upp mot karlstad. Det vet man aldrig. Ta hand om er och knulla allt som rör sig! Kram Joel


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback