Mitt mail till fröken fisk.

Mottagare
*****   T19 från Lidköping i Västra Götalands län
Läs när du har tid...Oläst
 
 
 
Eftersom jag inte fick ngt svar på mitt sms om att få förklara mig angående smset och allt det så skriver jag ner allt i ett mail.

För att kunna förklara vad jag menade med smset och varför jag skickade det fel så måste jag börja med vad jag känner/kände för dig. För jag var delad. Och då menar jag på det sättet att jag hade två sidor av mig när det handlade om dig. Ena sidan var polare och andra sidan ville vara mer. Skulle jag uppskatta det hela i procent så skulle jag nog säga 70-30 i favör till polaren. Så därför har jag varit lite konstig ibland för jag inte vetat hur jag ska förhålla mig i din närhet. För när man är med dig så känner jag mig jävligt bekväm. För det känns som du inte bara tittar på mig utan du ser mig. Vilket bara är en av de egenskaper som jag vill ha hos en framtida flickvän. Men det är även en viktigt egenskap hos en god vän. Vet inte du förstår dilemmat.

På väg hem från att ha lämnat av dig hos din mor en kväll så skrev jag in saker att ta upp som jag gillade hos dig om nu ämnet skulle komma upp ngn gång. Jag skrev följande 6 saker.

Snygg: Du är otroligt vacker helt enkelt. Allt ifrån klädstil till smink till kroppsform attraherar mig.
Pannbenet: Du har en hel del innanför pannbenet. En person man kan disskutera det mesta med och som har en vettig uppfattning om världen och det mesta.
Självständig: Du kan ta vara på dig själv och i en relation så måste man inte fråga om lov för att gå ut med polarna. Samt att jag fått känslan av att du inte är så svartsjuk av dig så du blir klängig
Social: Skulle man ha med dig på en fest där du inte kände ngn så skulle man kunna lämna dig med sina polare och du hade skaffat nya kontakter. Hör ihop lite med självständig
Humor: Du har liknande humor som jag och verkar ha lätt att se det roliga i saker och ting
Bekväm: Som jag förklarat så känner jag mig bekväm i din närvaro

Men bekväm delen har oxå varit obekväm eftersom jag varit så delad. Ska jag våga ragga ordentligt och kanske förstöra vänskapen? Ska jag låta bli. Jag har varit villrådig. Så därför har jag pratat om det hela med flickorna som gett mig råd efter vad jag berättat. Vem som har sagt vad låter vi vara osagt.

Nu till lördagen på gabriels. Jag hade funderat ett tag på att ställa dig mot väggen och förklara det som jag förklarar nu men inte haft modet riktigt. Skulle gjort det på fredagen på corners men fick inte chansen. Så på lördagen när jag fått i mig lite att dricka bestämde jag mig för att jag skulle lägga ner sidan av mig som ville vara mer än vän och bara vara polare med dig. För då skulle jag åtminste slippa osäkerheten. Så jag skrev ett sms till flickorna att dom skulle hjälpa mig att påminna mig om mitt val. Sen när jag ska skicka det hela så kommer jag på att jag kanske ska "skicka fel" för då måste jag ju förklara mig vad jag menar och få det ur mig. Sagt och gjort. Nu i efterhand känns det jävligt lågstadie att ha skickat det fel med flit. Tyvärr. Det är väl det jag ångrar mest. För nu känns det som att vi tagit en jävla massa steg bakåt i vänskapen oxå och då kunde jag likagärna ha chansat och ställt dig mot väggen direkt. Men men shit happens.

Så nu har jag bestämt mig för att bara vara kompis med dig. Så du behöver inte oroa dig för ngra kassa raggningsförsök eller ngt sådant. För jag insåg väl att jag inte ville bli som vissa andra killar som hör av sig till dig som bara är ute efter en sak. Då är jag hellre god vän med dig istället.

Vet inte om jag fått sagt det jag ville ha sagt på rätt sätt. Så är det några frågor du har så är det bara att smsa eller skriva ett mail tillbaka. ha det bäst så höres vi säkert.

Kram Joel
 
 
 

Så nu får vi se vad/om hon svarar. Inte för att det spelar ngn roll egentligen. För jag pallar inte bry mig om flickor längre. Jag har andra och större probs...

Kommentarer
Postat av: Annarki

hoppas det går bra, joel. jag vet hur mycket du bryr dig om fröken fisk. hoppas att hon förstår det.

Postat av: emma

fy fan jag är typ i samma dilemma...

2008-01-16 @ 15:53:36
URL: http://glasprinssesan.blogspot.com
Postat av: Nathalie

Tog mig faktiskt tiden att läsa igenom din text och det var mycket bra skrivet tycker ja :D ha de bra ! kram.

2008-05-25 @ 21:24:29
URL: http://natli3.blogg.se/
Postat av: Sigurdlene

Hi! Your website is really interesting! I like it!

2008-10-08 @ 12:53:29
URL: http://sigurdlene.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback