To much to handle...

Ibland blir livet lite för mkt för att man ska orka med det. Det är då man flyr till sin "säkra" zon. Jag vet att alla ni som läser min blogg vet vad jag menar. Man flyr till festen, tvspel, film, fika på stan eller vad som helst som gör att man glömmer bort allt det andra som tynger en just för tillfället. Och så är det för mig just nu. Jag har nu i helgen flytt till festen istället för att möta allt jobbigt. Men samtidigt vetat om att jag måste handskas med det. Men det tråkiga med det är att idag/igår (lördag alltså) så är/var det min mors 45års dag. Hon firade den genom att fly fältet och åka bort. Sen när hon kom hem till en tom lägenhet så satte hon sig med en del vin och drack. Visst det är okej. Men jag blir lite ledsen när jag märker att hon förutom att förmodligen ha bråkat med en kompis som hon tappat kontakten med iom skillsmässan med far kände sig ensam så hon pratade med folk på lunar om att hon fick fira sin födelsedag ensam med lite vin. Speciellt när jag tycker att hon borde veta att jag bara var ett samtal bort. Får försöka prata med henne om det. Hatar att känna att man inte räcker till. Och nu menar jag inte på det sättet att hon inte ville prata med mig för att jag är en dålig son utan att jag skulle vilja klona mig för att vara med alla jag vill vara med på en och samma gång. Bror min ville umgås idag men när han väl kom hem ifrån sin mor så var klockan redan 22 och jag var inne på 4:e lr 5:e groggen hos Jocke så jag ville inte gå dit och dela göra honom sugen på alkohol eller sitta där och stirra på min dator medans han kollar på film eller stirrar på sin dator. Tyvärr. Samma problem blir det imorgon. Frugan min ville umgås (nej jag har inte skaffat flickvän utan frugan är min kompis som jag är gift med utan att ha fullbordat äktenskapet), jocke ville slänga på en film och bara ta det lugnt. Jag känner att jag borde umgås med bror för att jag inte gjorde det idag. Jag vill slänga på nån film som jag vet att mamma tycker om för att det var hennes födelsedag och jag fanns inte där för henne. Samtidigt som jag bara vill vara för mig själv och skita i allt och alla. Så jag vet inte riktigt hur jag ska göra.

Nu till den andra punkten jag känner att jag behöver skriva av mig om. Nämligen Fröken Fisk. Ni som läst ofta vet om följetången med att jag inte vet vad hon vill och så. Det jag inte skrivit om det hela är att vi fått en jävligt bra kompiskontakt/flörtkontakt (vet inte hur jag ska tolka det) Så vi har ett par interskämt som vi båda tar upp och garvar åt. Vi kan prata om vad faen som helst och har det skitkul tillsammans när vi umgås bara hon och jag. (Vilket inte är så ofta men ändå) Men till poängen. Både idag och igår har hon varit lite dissande. Vilket kan bero på att jag skrev luddiga sms om att jag inte visste om jag vågade träffa henne igår när jag var full för jag var rädd för att göra bort mig. Så idag när hon knappt hälsa på mig när jag kom till första utestället för kvällen så kände jag det att "Nej nu skiter jag i Fröken Fisk". Så jag skrev det i ett sms och bad mina tjejkompisar ifrån stan att påminna mig om att jag skulle skita i henne även om jag fick idéer, Skulle precis skicka det till dom 3 tjejerna när jag känner hur jag får både djävulshorn och Gloria samtidigt. Vad faen jag "råkar" skicka fel och skickar samma mess till fröken fisk, tänker jag. För då så undrar hon antingen vad jag menade eller så skiter hon i att hon fått ngt sms. Dessutom så tvingar jag mig själv att berätta hur jag verkligen känner när hon frågar om vad jag menade med att jag skulle skita i henne. Vilket jag förmodligen inte hade vågat annars. Men jag fick 2 svar ifrån henne. Det ena var bara "Öhhh, va?" och det andra frågade om jag råkat skicka fel. Så på det andra svarade jag att "Vi tar det när jag är nykter så blir det inte mer fel än det redan blivit" Och det fick jag inget svar på. Hur som helst så hamnade jag och jocke på uteställe två och när vi ska gå in så står fröken fisk och fröken rockabilly (som för övrigt är ny i min blogg. hälsa henne välkommen) utanför och rökte. Så jag betalar mitt inträde och går in. Och när jag väl är inne så hälsar fröken fisk och jocke. (dom har kännt varandra bra länge än jag och fröken fisk) Jag skiter i att jag blivit dissad igen. Sen sitter jag och jocke och tjötar skit. Då kommer fröken fisk och sätter sig hos oss bredvid jocke och tjötar. När hon sedan tittar på mig som bara hon kan så frågar hon om jag råkade skicka smset fel så säger jag att vi tar det imorgon när vi är nyktra.



Råkade visst somna där. Fortsätter sen.      kram

Kommentarer
Postat av: Jessica

Problem ett, tyvärr kan man inte hjälpa andra närman själv mår dåligt. Man måste hjälpa sig själv först för att orka kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback